Jak stworzyć nawyki u konsumentów? 

0
212

Proste trzy kroki, dzięki którym uda nam się wytworzyć nawyki u klientów przedstawił w marketingweek.com Richard Shotton. Jest to założyciel firmy konsultingowej Astroten. Nawyki, które zostaną dzisiaj omówione potrzebują jednak czasu, aby się uformować. Warto jednak nad nimi systematycznie pracować, aby przyciągnąć nowych i zatrzymać stałych klientów.

Przeczytaj też: https://www.ipo.pl/nawyki-zobacz-jak-je-stworzyc-u-konsumentow/ 

Podstawowe elementy tworzenia nawyków

Niemal połowa wszystkich naszych zachowań to nawyki. Takie przekonanie natchnęło specjalistów od marketingu do stworzenia nawyków, które będą działały na klientów. 

Tworzenie nawyków wymaga on nas samych trzech zasadniczych elementów. Są to:

  • wskazówki lub wyzwalacza,
  • nagrody,
  • wielu powtórzeń.

W jaki sposób tworzyć nawyki?

Sama motywacja czasami nie jest wystarczająca, żeby wykreować u siebie nawykowe zachowanie. Człowiekowi potrzebne są do tego wskazówki. Ważna jest również całe tło takie jak czas, miejsce czy nastrój, które pozwalają nam na takie zachowanie.

Ekspert tan przypomina akcję Pepsodent. W celu zachęcenia do mycia zębów, marketingowcy nie tłumaczyli, aby myć je dwa razy dziennie. Zamiast tego zalecali mycie zębów po śniadaniu i przed snem. To jest właśnie wskazówka dotycząca wdrażania nawyków. Taki rodzaj wskazówki znajdował się w samym centrum prawdopodobnie najbardziej udanych kampanii zdrowia publicznego w ciągu ostatnich 100 lat. Nie dość, że przyniósł rezultaty, ale jeszcze stał się nawykiem. 

Ile czasu potrzeba na wdrożenie nawyku?

Nie ma w tym nic zaskakującego, ale trzecim elementem wprowadzania nawyków jest rutyna. Można znaleźć informacje, że do wytworzenia nawyku potrzebujemy 21 dni. Jednak taki dowód jest mało znaczący.

Celniejszą liczbą jest to średnia 66 dni. Istnieje jednak mały haczyk. Ta pojedyncza liczba kryje w sobie znaczną zmienność. Oznacza to, że 95% uczestników eksperymentu wdrożyło nawyk w życie w ciągu 18-254 dni. Jest to więc naprawdę spory rozstrzał. 

Nauki behawioralne z pewnością zapewniają marketerom wskazówki oparte na dowodach. Kiedy chcemy skutecznie zapoczątkować nawyki klientów, pamiętaj o trzech kluczowych składnikach – wskazówkach, zmiennej nagrodzie, a taże rutynie.

Zobacz też:  http://www.lajfczat.pl/jak-sporzadzic-liste-zadan-do-zrobienia/ 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here