Marketing w naszym kraju rozwijał się powoli, jednak gdy już rozkwitł – z miejsca zmienił postrzeganie zakupów i usług. Przemiany w jego funkcjonowaniu i zwiększenie jego znaczenia to niemal znak rozpoznawczy całego ostatniego dziesięciolecia dwudziestego wieku. Wraz z nim ( tj. z tym dziesięcioleciem), rozpowszechnił się także Internet. Połączenie nowoczesnej reklamy, która pojawiała się już na początku dekady, z internetowymi serwisami i wyszukiwarkami trochę zajęło. W dniu dzisiejszym nie sposób jednak wyobrazić sobie dobrze funkcjonującego pionu marketingowego bez Internetu.
Pop-up – okienka i powiadomienia
Pop-upami nazywamy specjalne, wyskakujące okienka, o treści dopasowanej do profilu odbiorcy. Mają oną na celu zachęcić odbiorcę do zakupu produktu czy skorzystania z usługi reklamodawcy. Jest to wyjątkowo popularna forma reklamy internetowej, która rozwinęła się właśnie dzięki mobilności i komputerom prywatnym oraz plikom cookies.
Artykuł sponsorowany
Artykuł sponsorowany to taka forma reklamy w Internecie, która pojawiła się już od samego początku – szczególnie na portalach informacyjnych, a swoje źródło ma oczywiście w tradycyjnej prasie. W niej widnieje bowiem niemal od samego początku, w formie reklam graficznych lub dodatkowych artykułów. Artykuły w Internecie są jeszcze bardziej powszechne z dwóch powodów: w której powstają nie jest tak rygorystycznie ograniczana i wybór miejsc do ulokowania artykułu jest więcej.
Banner – zamiast tradycyjnego billboardu
Tradycyjne billboardy, czyli obiekty graficzne dużej wielkości, kojarzy z pewnością każdy z nas. Umieszczane przy drogach wylotowych, na trasach samochodowych (np. na autostradach) czy w centralnych punktach miast zwracają na siebie uwagę – zwłaszcza gdy są kontrowersyjne. Ich odpowiednikami w sieci są reklamy banerowe, czyli klikalne grafiki, dzięki którym odbiorca zostaje nie tylko poinformowany o danym produkcie czy usłudze, ale i od razu może dowiedzieć się więcej czy dokonać zakupu.
Szukając odpowiednich rozwiązań do promowania swojej firmy w internecie warto korzystać z usług agencji reklamowych czy domów mediowych (takich jak np. Adnext), aby działania były idealnie dopasowane do grupy docelowej oraz do potrzeb rynku.