Targi branżowe – jak się do nich przygotować?

0
106

Podobnie jak najlepsze kampanie reklamowe nigdy nie opuszczają ekranów telewizyjnych, najlepsi wystawcy nie ustają w organizowaniu swoich stoisk na targach branżowych. Staranne przygotowanie jest kluczowe w zrobieniu dobrego wrażenia na potencjalnych klientach i kontrahentach. Zobacz, jakie kroki możesz poczynić, aby udział w targach branżowych wyszedł Twojej firmie na dobre.

Po pierwsze: podziel obowiązki w firmie

Jeżeli masz już pierwsze doświadczenia w uczestniczeniu w targach branżowych doskonale wiesz, że stoiska wystawiennicze wymagają czasu i uwagi nie tylko na etapie ich organizacji, lecz również obsługi. Jeśli możesz, w okresie poprzedzającym targi deleguj obowiązki biurowe na swoich pracowników, sam zaś zajmij się rzetelnym przygotowaniem do eventu. Możesz również wyznaczyć kilka osób, które na co dzień zajmują się obsługą klienta, do rozdawania materiałów promocyjnych i gadżetów.

Po drugie: przygotuj się pod względem merytorycznym

Jeżeli chcesz dobrze wypaść podczas rozmowy z klientem, skoncentruj się na kwestiach merytorycznych. Przygotuj sobie listę korzyści, jakie potencjalny odbiorca uzyska, jeśli zakupi u Ciebie dany produkt lub usługę. Bądź przygotowany również na pytania odnoszące się do kwestii technicznych funkcjonowania towaru, który sprzedajesz. Buduj wizerunek profesjonalisty, który służy swoim klientom radą i pomocą w każdej sytuacji. Wiesz, że nie ma głupich pytań – są tylko głupie odpowiedzi.

Po trzecie: zaopatrz się w materiały reklamowe

Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Inna, doskonale znana marketingowcom maksyma, głosi: wyróżnij się albo zgiń. Każda z nich jest prawdziwa. Stoisko na targach musi mieć wyrazistą szatę graficzną. Możesz ją uzyskać, zamawiając odpowiednio wcześniej stand reklamowy, który będzie służył za tło dla Ciebie i Twoich pracowników. Pomocny dla klientów jest regał reklamowy, z którego będą oni mogli wziąć folder lub katalog. W ten sposób w łatwy i szybki sposób zapoznają się z pełną ofertą Twojej firmy. Zadbaj o to, aby materiały reklamowe były wykonane starannie i estetycznie – to również w dużej mierze świadczy o Twoim podejściu do odbiorców.

Po czwarte: poszukaj czynnika wyróżniającego Twoją firmę i Twoje stoisko

Nie ma nic gorszego niż nudny i nieprzygotowany sprzedawca, który sam nie jest zainteresowany zaangażowaniem się w proces sprzedaży. Ważne, aby osoba mająca bezpośredni kontakt z klientami była nie tylko dobrze przygotowana do sprzedawania produktów i usług, ale również budowała przewagę względem konkurencji poprzez posiadanie czynnika wyróżniającego się. Może nim być drobny upominek w postaci firmowych krówek czy ozdobny notes z logo firmy wystawiony dla odbiorców przechadzających się po hali wystawienniczej. Wyróżnić można się już na etapie budowy stoiska – jeżeli wybierzesz wieżę reklamową pop-up czy trybunkę z topperem w wyrazistych kolorach i nietypowym kształcie, prawdopodobnie wzbudzisz większe zainteresowanie aniżeli Twoja – niczym niewyróżniająca się – konkurencja.

Dlaczego warto uczestniczyć w targach branżowych?

Oto najważniejsze korzyści wynikające z Twojego uczestnictwa w targach branżowych:

  • świetna okazja do wypromowania firmy – za sprawą dobrze widocznych materiałów i gadżetów reklamowych;
  • możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców – stoiska wystawiennicze zgromadzone w jednym miejscu już na wstępie dają dostęp do dużego grona potencjalnych klientów;
  • szansa na feedback – rozmawiając z dotychczasowymi klientami, od razu zyskasz informację zwrotną na temat swoich produktów i usług;
  • możliwość bezpośredniego spotkania z potencjalnymi klientami – poznania ich bieżących potrzeb i wprowadzenia takich zmian do oferty firmy, które jak najlepiej te pragnienia zaspokoją.
[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here