O czym musisz pamiętać, planując odchudzanie?

0
52

Siedzący tryb życia i brak czasu na aktywność fizyczną nie sprzyjają utrzymaniu prawidłowej masy ciała. Przygotowania do skutecznej redukcji wymagają starannego planu. Oto najważniejsze wskazówki, którymi powinniśmy się kierować planując odchudzanie!

Optymalna podaż kalorii

Aby pozbyć się zbędnych kilogramów. zdecydowana większość z nas , musi przejść na dietę. W pierwszej kolejności należy określić prawidłową podaż kalorii, która zależy od czynników takich jak wiek, płeć i tryb życia. Dieta redukcyjna polega na tym, że każdego dnia dostarczasz organizmowi nieco mniej energii niż wynika to z Twoich potrzeb.

Zbilansowana dieta

Poza tym, jadłospis musi być zbilansowany. Chodzi o zachowanie odpowiednich proporcji między białkiem, węglowodanami i tłuszczami. Wszystkie makroelementy są organizmowi niezbędne, więc żadnego z nich nie można wykluczać z diety. Równie ważna jest zgodna z zapotrzebowaniem obecność witamin i minerałów w diecie. W przeciwnym razie, z czasem pojawiają się niedobory, które nierzadko mają poważne skutki dla zdrowia.

Mniej, a częściej

Aby uniknąć podjadania, powinniśmy dobrze rozplanuj posiłki. Konsumując cztery lub pięć mniejszych dań dziennie, z których każde zawierać będzie optymalną dawkę energii, unikniesz uczucia głodu. Jeżeli nie możesz sobie pozwolić na codziennie gotowanie kilku pełnowartościowych posiłków na kolejny dzień, rozważ catering dietetyczny, który w Gdyni oferuje na przykład LightBox. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie: https://www.lightbox.pl/catering-dietetyczny-gdynia.

Aktywność fizyczna

Odchudzaniu sprzyja oczywiście aktywność fizyczna, która pomaga spalać zbędne kalorie i przyspiesza metabolizm. Wysiłek nie musi oznaczać treningu na siłowni – aktywność możesz zacząć od codziennych spacerów – według Światowej Organizacji Zdrowia, każdy zdrowy dorosły człowiek powinien pokonywać w ciągu doby przynajmniej 10 000 kroków.

Cierpliwość

Po zaplanowaniu diety redukcyjnej bardzo istotna jest cierpliwość. Efekty nie zawsze przychodzą od razu, a po pierwszym przełomie pojawiają się kryzysy. Jeśli uda Ci się je przetrwać, z czasem osiągniesz zamierzony rezultat. Na finalny efekt negatywnie wpływa nie tylko zbyt wysoka liczba spożywanych kalorii, ale również zbyt niska –organizm „uczy się” wówczas gromadzenia zapasów, a efekt jojo jest tego przykrym następstwem!

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here