Jakie żarówki h7

0
2507

Żarówki samochodowe dostępne są dziś w bardzo wielu rodzajach, różne są także sposoby ich wykonania. Postanowiliśmy więc stworzyć poradnik na temat tego, jaki rodzaj wybrać do danej lampy i jak sprawić, by nasze światła świeciły z większą mocą, przy zachowaniu pełnych wymogów homologacyjnych. Zapraszamy więc do lektury naszego poradnika.

Na początku należy sprecyzować sobie jakie mamy w samochodach rodzaje lamp i jakie żarówki do nich pasują. Tak więc z przodu w reflektorach, gdzie mamy światła mijania oraz drogowe, mamy żarówki halogenowe bądź też wyładowcze typu xenon, ale pojawiają się także źródła LED w najnowszych typach samochodów. To, jaki typ żarówki należy tam umieścić, wskazuje homologacja lampy. To znaczy, jeśli reflektor ma działać dajmy na to z żarówkami halogenowymi, to nie wolno nam tam włożyć odpowiednika lamp wyładowczych xenon, mimo że takie są dostępne na rynku.

Jednak taka lampa nie będzie świecić jak należy, będzie razić innych kierowców, oślepiać ich i w ten sposób bardzo negatywnie wpływać na bezpieczeństwo. Tak więc jeśli mamy włożyć tam żarówki halogenowe, to najczęściej będą one typu H4 – jeśli mamy reflektor odbłyśnikowy, lub typu H7 – jeśli reflektor jest typu soczewkowego. Ten drugi typ ma oddzielne żarówki dla światła mijania i drogowego, natomiast przy reflektorze z odbłyśnikami mamy są samą żarówkę, która obsługuje obydwa rodzaje świateł jednocześnie.

Tak więc jakie żarówki H7 lub H4 powinno się tam używać?

Zasadniczo możemy tam zainstalować każdy typ, musi jedynie być on homologowany. To tyczy się między innymi mocy, z jaką żarówka pracuje. Jeżeli ma tam być więc źródło światła o mocy 55W lub 65W, to takie należy zainstalować. Są w handlu dostępne żarówki o wyższych mocach, jednak nie mogą one być legalnie używane na drogach i nie powinniśmy nigdy próbować takich lamp używać, bo jest to niezgodne z prawem.

Jeśli chodzi o lampy innego typu, to z przodu mamy jeszcze między innymi światła pozycyjne, zwane też postojowymi, oraz kierunkowskazy. Tam również musimy zainstalować odpowiednie rodzaje żarówek. Postojówki najczęściej muszą mieć źródło światła w postaci zwyczajnej małej żarówki o mocy 5W i taką też należy tam zainstalować. Pamiętajmy, że niedopuszczalna jest instalacja światła o innej barwie, na przykład żółtej lub niebieskiej.

reflektor

Żarówka musi mieć przezroczyste szkło i nie może być ono absolutnie w żadnym innym kolorze, ponieważ będzie to znów niezgodne z homologacją reflektora. W kierunkowskazach mamy dwie żarówki o mocy 21W każda. Mogą one być albo przezroczyste, jeśli klosz kierunkowskazu jest żółty, albo jeśli klosz jest przezroczysty, muszą tam być włożone żarówki o bańce zabarwionej na żółto. Jest to konieczne, by barwa światła na zewnątrz była odpowiedniego rodzaju. Gdy mamy powkładane odpowiednie rodzaje świateł, nie pozostaje nam nic innego jak przejście na tył auta.

Zanim jednak sprawdzimy jakie żarówki używać można z tyłu samochodu, wróćmy jeszcze na chwilę do tego jakie żarówki H7 można używać w reflektorach głównych, ponieważ jest to niezmiernie ważne. Otóż jeśli jest nam za ciemno przed samochodem, możemy sporo poprawić jasność oświetlenia – i to w pełnej zgodzie z przepisami, jeśli wykorzystamy specjalne źródła światła, którymi są żarówki halogenowe o podniesionej mocy świecenia.

Ważne jest to, że żarówka taka posiada większą światłość, to znaczy emituje więcej lumenów, jednak jej moc elektryczna wciąż jest taka sama, jak przewidziana dla reflektora – a więc 55W lub 65W. Zakładając takie żarówki będzie nam więc o wiele jaśniej przed samochodem, jednocześnie będziemy spełniać wszystkie wymogi homologacyjne. Jeśli więc ktoś pyta jakie żarówki H7 lub H4 użyć, by mieć jaśniej przed autem, to odpowiadamy że przede wszystkim powinny to być żarówki takie, by spełniona była homologacja.

for mustang

Wracając jednak do tyłu auta, tutaj mamy kolejny zbiór różnych świateł

Mamy kierunkowskazy, do których wkładamy ponownie żarówki o mocy 21W. Podobna moc powinna być również w światłach hamowania, światłach cofania oraz przeciwmgłowym tylnym. Natomiast światła pozycyjne muszą mieć moc 5W na każdą żarówkę i podobnie sprawa ma wyglądać jeśli chodzi o podświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej.

Jeżeli lampa hamulca oraz pozycyjna jest zespolona, to wtedy stosuje się tam specjalną żarówkę dwuwłóknową, gdzie jedno z włókien odpowiada za światło hamowania a drugie odpowiednio za światło pozycyjne. Moc jest dobrana odpowiednio na 21W i 5W, więc taką żarówkę wystarczy po prostu odpowiednio zainstalować i to wszystko, nie musimy się już niczym więcej przejmować.

[Głosów:1    Średnia:1/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here