Jak zrobić wizytówkę

0
1644

Wizytówka to doskonała forma reklamy dla danej firmy. Jest ona nieoceniona w sytuacji rozkręcania nowego biznesu, w celu pozyskania klientów. Doskonale pomaga nowym przedsiębiorcom rozreklamować swoją działalność, jest wręcz podstawowym narzędziem w czasie spotkań biznesowych. Gdy klient otrzymuje podczas wizyty w danym przedsiębiorstwie profesjonalnie wykonaną wizytówkę, z pewnością postrzega firmę jako profesjonalną i utrzymaną na wysokim poziomie.

Aby w krótkim czasie otrzymać potrzebną liczbę wizytówek, warto zapoznać się z ofertą pobliskich agencji reklamowych. Tam doświadczeni, dyplomowani graficy stworzą czytelny, estetyczny wstępny projekt wizytówki, która po akceptacji klienta będzie przekazana do realizacji. Po kilku dniach klient odbiera paczkę z potrzebną ilością wizytówek. Do agencji można przesłać także swój indywidualny projekt, według którego mają być wykonane wizytówki.

Zastanawiając się nad tym, jak zrobić wizytówkę własnoręcznie, w celu znacznego obniżenia kosztów produkcji, mogą błyskawicznie skorzystać z poradników internetowych dostępnych na stronach, forach lub blogach.

Osoby, które dobrze znają się na możliwościach i podstawowych funkcjach programów graficznych, jak Corel Draw czy Photoshop mogą z łatwością stworzyć taką wizytówkę samodzielnie w bardzo krótkim czasie. Również tak podstawowy program jak Microsoft Word, który z całą pewnością znajduje się na prawie każdym domowym jak i firmowym komputerze, umożliwia stworzenie niebanalnej wizytówki o profesjonalnym wyglądzie.

wizytówka

Podczas przygotowywania osobistej wizytówki można wzorować się na gotowych szablonach dostępnych w specjalnych, darmowych programach internetowych, które można błyskawicznie pobrać na swój komputer w celu tworzenia firmowych wizytówek.
Wizytówka może być jednostronna jak i obustronna, jednak ma to znaczący wpływ na jej ostateczną ceną. Gdyż wizytówka obustronna z reguły jest znacznie droższa.

Przede wszystkim wizytówka powinna zawierać wyraźną nazwę firmy, logo, numer telefonu służbowego, a w razie potrzeby także prywatnego, a ponad to także adres siedziby firmy, adres mailowy firmy, adres strony internetowej, nip firmy oraz wyszczególnione podstawowe usługi oferowane przez firmę. Ważne aby prezentowała się ona oryginalnie, nowocześnie i modnie, w stonowanej, niezbyt krzykliwej kolorystyce, świetnie jeśli zawiera krótkie hasło reklamowe, które jest jednocześnie mottem przewodnim danej działalności gospodarczej. Nie może ona zawierać błędów ortograficznych i interpunkcyjnych, gdyż to na starcie zniechęci potencjalnego klienta.

W internecie dostępnych jest wiele darmowych kreatorów, które pomogą krok po kroku stworzyć niepowtarzalną wizytówkę.
Oczywiste jest, że większość wizytówek projektuje się w prostokątnym kształcie o standardowych wymiarach, najpopularniejszy wymiar to 9 cm na 5 cm.

Poprzez program Microsoft Word wizytówkę można stworzyć w kilku szybkich krokach. W pierwszym kroku należy z menu wybrać „Narzędzia”, następnie „koperty i etykiety”. W kolejnym kroku należy wybrać ikonkę „etykiety” i przejść do folderu „opcje etykiety”. Tam należy wybrać „rodzaj etykiety” a następnie z przewijanej listy „typ produktu”. Należy wybrać pożądany typ etykiety i zatwierdzić go przyciskiem „ok”. Wówczas należy wrócić do okna dialogowego „etykiety” i wcisnąć przycisk „nowy dokument”.

nowa wizytówka

W skutek powyższych działań nastąpi przeniesienie do strony dokumentu Microsoft Word, który został podzielony na wizytówki. Na tym etapie należy wykonać się kreatywnością i pomysłowością, podczas wpisywania podstawowych danych można wybrać najbardziej odpowiednią czcionkę. Z łatwością można także sformatować kolor, wielkość jak i kształt wizytówki. W tym kroku można dodać logo firmy jak i inne elementy graficzne, które urozmaicą i ożywią wizytówkę.

Należy pamiętać jednak, że tekst edytuje się i wstawia za pomocą narzędzia „pole tekstowe”, które znajduje się w menu „wstaw”. Tak przygotowany projekt trzeba zapisać i można zacząć drukować swoje wizytówki na odpowiednim, sztywnym papierze. Rodzaj papieru ma ogromne znaczenie w czasie produkcji wizytówek. Musi być on odpowiednio sztywny, świetnie jeśli jest to oryginalny papier czerpany.

Można również użyć papieru kredowego jak i brystolu o różnorodnych fakturach, na przykład o fakturze gładkiej, w paski lub tłoczonej w różne desenie. Z całą pewnością własnoręczna produkcja wizytówek będzie znacznie tańszą opcją niż skorzystanie z usług profesjonalnej agencji reklamowej czy też z usług profesjonalnego grafika.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here