Jak otworzyć sklep internetowy

0
369

Handel w sieci z roku na rok staje się coraz popularniejszy. Jego początki sięgają końca lat 90. XX wieku. Jednak, jak to zwykle bywa, pierwsze próby handlowania w internecie nie były zbyt udane. Wynikało to z obaw potencjalnych klientów, którzy po prostu bali się oszustwa. Jednak z biegiem czasu odbiorcy zaczęli przekonywać się do tego rodzaju zakupów, a sklepy internetowe zaczęły powstawać jak grzyby po deszczu.

Firmy, które rozpoczęły sprzedaż w sieci na początku XXI wieku mogły cieszyć się dużymi zyskami, ponieważ początkowo konkurencja nie była zbyt duża. W kolejny latach sprzedaż nie była już taka prosta, jednak z drugiej strony coraz więcej osób chciało kupować w internecie. W ten sposób, patrząc we wszelkie wykresy i statystyki, łatwo można zauważyć, że handel w internecie notuje ciągłe wzrosty.

Firmy mają też do dyspozycji wiele różnych narzędzi

Swego rodzaju otoczką dla całego handlu w internecie jest powstanie branży e-commerce, która obejmuje zarówno sklepy internetowe, jak i firmy świadczące różnego rodzaju usługi na rzecz sprzedawców. Jednak czy ktoś, kto zaczyna w tym momencie swoją przygodę z handlem w globalnej sieci, ma szansę cokolwiek osiągnąć? Na pewno na to pytanie trzeba odpowiedzieć twierdząco. Z drugiej strony nie można ukrywać, że start w 2018 roku oznacza dużo więcej poświęcenia i zaangażowania, niż pierwsze kroki stawiane w 2000 roku. Co należy więc zrobić, żeby rozpocząć sprzedaż w sieci?

Jak otworzyć sklep internetowy?

Temat e-commerce jest bardzo obszerny, jednak postaramy się wyjaśnić podstawowe kwestie związane z tym tematem. Po pierwsze musimy posiadać towary, które chcemy sprzedawać online. Tutaj możliwości jest kilka. Załóżmy, że sami jesteśmy producentem. Jest to dosyć korzystna sytuacja, ponieważ najprawdopodobniej jesteśmy konkurencyjni pod względem ceny. W tej sytuacji warto rozważyć model produkowania na zamówienie. W ten sposób możemy wprowadzić możliwość customizacji naszych produktów, co może być istotną przewagą konkurencyjną i w konsekwencji może przyciągać klientów.

zakupy online

Jeśli jednak chcemy handlować towarami kupowanymi od dystrybutora czy producenta warto dokładnie ustalić warunki realizacji zamówień. Dobrze byłoby gdybyśmy nie musieli trzymać wysokich stanów magazynowych, ponieważ jest to dla nas koszt. Najlepiej realizować zamówienia od dostawców małymi partiami. Po pewnym czasie będziemy mieli obraz tego, co sprzedaje się lepiej, a co gorzej i na magazynowanie czego możemy sobie pozwolić.

Ostatnią opcją dla zatowarowania naszego sklepu jest skorzystanie z usług hurtowni dropshippingowej. Model ten polega na tym, że hurtownia udostępnia nam swoje towary, które my następnie sprzedajemy w naszym sklepie. Następnie po otrzymaniu zamówienia, kupujemy towar z hurtowni, która wysyła go bezpośrednio do naszego klienta. Jest to świetny sposób pod kątem cięcia kosztów, ponieważ pozbywamy się problemów związanych z logistyką. Z drugiej strony marże jakie możemy uzyskać handlując w ten sposób nie są zbyt satysfakcjonujące.

Kolejnym krokiem w rozpoczęciu sprzedaży przez internet jest samo utworzenie sklepu internetowego. Tutaj ponownie mamy trzy możliwości. Po pierwsze możemy napisać sklep od podstaw. Jeśli sami jesteśmy programistami to świetnie, a jeśli nie to można to zlecić zewnętrznej firmie. Minus takiego rozwiązania to czas i koszty. Z drugiej strony mamy możliwość dostosowania całego sklepu do własnych potrzeb. Możemy również zastosować swego rodzaju półśrodek, czyli kupić sklep na jednej z platform i następnie dostosować cały szablon do naszych potrzeb.

sklep internetowy

Plusem tej sytuacji jest to, że oprogramowanie może być darmowe. Jednak z reguły poniesiemy koszty dostosowania szablonu, a możliwości stworzenia czegoś zupełnie innego na bazie istniejącego szablonu są nieco ograniczone. Ostatnim wyjściem jest zakupienie sklepu na platformie. W ten sposób otrzymujemy niemalże gotowy sklep, który musimy tylko zatowarować oraz zadbać o szatę graficzną, która będzie tożsama z naszą firmą. To rozwiązanie jest stosunkowo proste w realizacji i nie wymaga dużej wiedzy z zakresu informatyki.

Wybierając platformę warto jednak zwrócić uwagę na wszelkie dodatkowe koszty, jakie będziemy musieli ponosić w trakcie korzystania z naszego sklepu. Najczęściej będziemy musieli dopłacić za zainstalowanie certyfikatu SSL czy nawet zainstalowanie wtyczki umożliwiającej prowadzenie firmowego bloga. Minusem takiego rozwiązania jest fakt, że w gruncie rzeczy sklep nie należy do nas. Kiedy mamy już zatowarowany sklep internetowy możemy zaczynać nasz handel online.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here