E-sport też bywa kontuzjogenny – jak nie zrobić sobie krzywdy grając w gry?

0
85

Niezależnie od tego czy jesteś profesjonalnym graczem, czy amatorem-hobbystą gier albo pracującym wiele godzin na komputerze biznesmenem, jesteś narażony na pewnego rodzaju kontuzje i schorzenia związane z długotrwałym, powtarzalnym przebywaniem w określonej pozycji siedzącej przed monitorem. Dowiedz się co Ci grozi oraz jak temu zapobiegać.

Graczu – czas na Twój ruch

Profesjonalni wyczynowi e-gracze, wbrew temu co mogłoby się wydawać, odbywają regularne ciężkie treningi fizyczne i wydolnościowe. Rozgrywki gamingowe, to duży wysiłek dla organizmu, a utrzymanie odpowiedniej kondycji wpływa na zdolności motoryczne, czas reakcji i koncentrację podczas gry. To, co wiedzą o zdrowiu profesjonalni gracze, często umyka graczom-hobbistom, którzy często, zgodnie ze stereotypem, spędzają przed monitorem wiele godzin nie pozostawiając w swoim życiu miejsca na aktywność fizyczną. Grupą o zbliżonym profilu są osoby pracujące wiele godzin za biurkiem, które nie uprawiają żadnego sportu. Jeśli jesteś jedną z takich osób, być może poniższy opis przekona Cię do zmiany nawyków.

Zespół cieśni nadgarstka – zainwestuj w podkładkę pod mysz

Zbyt mocne uderzanie w klawisze, zbyt kurczowe trzymanie myszki, opieranie nadgarstków o kant blatu biurka – to najczęstsze przyczyny zespołu cieśni nadgarstka, który czasem nazywany jest także zespołem myszy komputerowej. Jeśli drętwieją Ci palce, ból ręki nasila się w nocy, a siła w dłoni znacznie osłabła, to prawdopodobnie nabawiłeś się zespołu cieśni nadgarstka. Idź do lekarza i opowiedz o swoich dolegliwościach.

Zespół cieśni nadgarstka – zainwestuj w podkładkę pod mysz

By zapobiegać powstawaniu tego schorzenia warto opanować pisanie bezwzrokowe, które niejako wymusza prawidłowe ułożenie rąk podczas korzystania z klawiatury. Możesz też kupić podłużną żelową podkładkę, którą umieszcza się tuż przed klawiaturą. Jeśli chodzi o używanie myszki komputerowej warto zaopatrzyć się w odpowiednią podkładkę, która da właściwe podparcie dla nadgarstka. Tu przeczytasz jak wybrać podkładkę gamingową dla gracza. W internecie znajdziesz też poradniki na temat tego, jak odpowiednio układać dłonie podczas pisania i używania myszki.

Choroby kręgosłupa – gracze i pracownicy biurowi w grupie ryzyka

Statyczny tryb życia to największe zagrożenie dla naszego kręgosłupa – nic mu tak nie szkodzi jak brak ruchu. Kiedy za długo siedzimy, kręgosłup jest nadmiernie obciążony co skutkuje bólem pleców (szczególnie w okolicy lędźwiowej) i napięciem obręczy barkowej, a czasem zawrotami głowy. Zatem po pierwsze i najważniejsze – rusz się zza biurka! Już kilka minut dziennie aktywności fizycznej pomoże Twoim plecom: zacznij chodzić na basen uprawiaj jogę albo wykonuj ćwiczenia, które zapewne pamiętasz jeszcze z lekcji wu-efu. Koniec końców nie musisz nawet bardzo oddalać się od komputera: ćwicz korzystając z dostępnych w Internecie filmików instruktażowych.

Choroby kręgosłupa – gracze i pracownicy biurowi w grupie ryzyka

Wiele zależy od punktu siedzenia – wdowi garb nawet u dzieci

Bardzo ważne byś miał wygodne ergonomiczne krzesło lub fotel, ale także być umiał na nim prawidłowo siedzieć. Jeśli nie masz środków na zakup odpowiedniego fotela, możesz zainwestować np. w poduszkę lędźwiową, która odciąży Twoje plecy. No i nie garb się, czy to chodząc czy siedząc.

Czy wiesz, że obecnie coraz więcej coraz młodszych dzieci ma wdowi garb? Jest to głównie wątpliwa zasługa upowszechnienia się smartfonów, tabletów oraz laptopów. Korzystanie z nich wymusza nieprawidłową pozycję ciała. Czy rośnie nam pokolenia garbatych dzieci? Jeśli uświadomimy sobie ile godzin dziennie trwamy w nienaturalnych dla naszego ciała pozycjach robi się poważnie. Na szczęście nawyki można zmieniać. Dbaj o to, by nie pochylać głowy o więcej niż 20 stopni – czytając wiadomości na telefonie unieś go do poziomu oczu, by zbytnio nie nachylać głowy i nie obciążać kręgosłupa szyjnego.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here