Co cechuje dobrze przeprowadzoną kampanię lojalnościową?

0
596

Każdy sklep zabiega o klientów. Specjaliści od marketingu prześcigają się w pomysłach na ciekawe kreacje i akcje promocyjne. Jednym z bardziej skutecznych narzędzi są kampanie lojalnościowe. Aby jednak przeprowadzić je prawidłowo należy znać kilka ważnych zasad.

Klient jest…

Zamożny, wymagający, z wykształceniem średnim…. Wymieniać można długo. Każda marka powinna doskonale znać cechy swoich konsumentów, dopiero wtedy dowie się jaki program lojalnościowy może się sprawdzić. Pamiętajmy, że niektórzy klienci skuszą się na nagrody, inni zaś na przykład na darmowe zakupy. Oczywiście ciężko jest dostosować program do wszystkich, ale dzięki analizom można znaleźć tak zwany złoty środek. Pod lupę warto wziąć dotychczasowe zwyczaje naszych klientów i ich decyzje zakupowe.

Proste reguły gry

Nikt nie lubi zbyt skomplikowanych zasad. Program lojalnościowy ma być praktyczny i funkcjonalny, warto wykorzystać w nim karty lojalnościowe. Zawiłości regulaminu spowodują, że klienci nie będą chcieli brać w nim udziału i nie przekona ich do tego nawet najdroższa nagroda. Zadbajmy także o prosty wygląd programu. Zazwyczaj do jego założenia wykorzystuje się strony internetowe. Świetnym pomysłem jest potraktowanie programu lojalnościowego jak gry, w którą trzeba się mocno zaangażować. Wyniki zawodów mogą być dostępne właśnie na portalu.

Zakupy to nie wszystko

Oczywiście głównym celem programów lojalnościowych jest przekonanie konsumenta do zwiększenia ilości i częstotliwości zakupów. Nie możemy jednak zapominać o innych kwestiach. Starajmy się także nagradzać wszelkie przejawy zaangażowania. Przykładowo można połączyć program z monitorowaniem social mediów i najbardziej aktywnych fanów nagradzać dodatkowymi punktami.

Zaplanowana promocja

Chociaż program lojalnościowy jest formą promocji, nie możemy zapominać o tym że sam również musi zostać rozreklamowany. Wykorzystajmy do tego plakaty w sklepach, czy reklamę w social mediach. Im wcześniej i intensywniej zaczniemy promocję, tym większe szanse, na to że weźmie w nim udział pokaźne grono klientów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here